Törvény határozza meg a Székhelyszolgáltató feladatát 2017. január 1-től.
Székhelyszolgáltatást az adózó megbízásából lehet végezni, különösen az alábbi feladatok tekintetében:
- üzleti és hivatalos iratok munkaidőben történő átvétele
- iratok érkeztetése
- iratok megőrzése
- iratok rendelkezésre tartása
- székhelyhez és cégiratokhoz kapcsolódó hatósági kényszerintézkedések tűrése
- egyéb, a székhellyel kapcsolatos kötelezettségek teljesítése
Bejelentési kötelezettség az adóhatóság felé:
- székhelyszolgátató elnevezése
- székhelye
- adószáma
- megbízás kezdő időpontja
- megbízás megszűnésének időpontja, ha a megbízás határozott időre jött létre
Kapcsolat a kockázatos adózói minősítéssel:
- aki székhelyszolgáltatást vesz igénybe ÉS
- adóigazgatási eljárás akadályozása miatt jogerősen mulsztási bírságot szabtak ki terhére
- a tárgyévben vagy az azt megelőző 3 évben
kockázatos adózónak minősül.