Mi az AFE ?
Kezelőszemélyzet nélküli automatába szerelt, önálló, zárt elektronikus adatokat tároló és adatkommunikációs informatikai eszköz, mely része a felügyeleti szolgáltató informatikai rendszerének.
A NAV és az automata között titkosított adatkommunikációt végez, elektronikus nyilvántartásokat tárol.
Az adatszolgáltatás célja:
- adóhatósági ellenőrzés
- ellenőrzésre történő kiválasztás
- egyéb adóhatósági feladatok ellátása
Az automata üzemeltetőjének szerződést kell kötni egy felügyeleti szolgáltatóval, aki az automata és az AFE sértetlenségét szavatolja. Az adatok e felügyeleti szolgáltatón keresztül kerülnek a NAV-hoz.
2017. Január 1-től fel kell szerelni a már működő automatákat AFE egységgel és új üzembe helyezést csak AFE egységgel lehet.
2017. Június 30-tól indul az adatszolgáltatás.
2017. December 31. AFE egységgel fel nem szerelhető automaták üzemeltetését meg kell szüntetni a felügyeleti szolgáltató nyilatkozata alapján.
Az adóhatósághoz be kell jelenteni:
- az értékesítés megkezdését legkésőbb a megelőző napon
- üzemeltetés szüneteltetését és befejezését legkésőbb a szünetelés kezdő napján, illetve befejezés napján
- az értékesítés megszűnését az üzemeltető érdekkörén kívül eső okból legkésőbb a megszűnés napján
- egyéb változást haladéktalanul
2017. Június 30-ig a bejelentés díja: 30000 Ft, ezután a regisztrációs díj megszűnik.
Nem kell megfizetni, ha
- ha a korábbi üzemeltető már bejelentést tett és
- a díjat megfizette és
- az automata gyártási számát is bejelentette